// CAR AUDIO PROFESJONALNIE - Muzyka i Multimedia w samochodzie / Sprzęt / Zabudowy / Doradztwo / DVD w aucie - strona domowa wrocławskiej firmy EXTREME CAR AUDIO
 
NEWS
Hummer H1 "xXx" w Maxi Tuning!

W lutowym numerze Maxi Tuningu znajdziecie opis naszego Hummera H1 "xXx". Auto uzyskało status "auta numeru" działu car audio (otwierającego). Bardzo obszerny reportaż pokazuje instalację i kilka zdjęć z procesu jej powstawania. Zapraszamy do lektury!


 
XXX
Jeździł takim Schwarzenegger, lansował się podobnym Gołota. W Polsce obecnie można naliczyć ich 3 lub 4 sztuki, dużo więcej jest katowanych na co dzień w miejscach, gdzie armia USA próbuje wprowadzać demokrację. Prawie 4 tony masy i ponad 2,5 metra szerokości. Zabawki posłów Samoobrony chudną w oczach przy porównaniu z tym cackiem. Egzemplarz, który dziś opisujemy jest w Polsce i jest wypakowany sprzętem audiowizualnym w 100% "po amerykańsku" - lans, decybele i trzęsienia ziemi "na życzenie".
Jadąc do firmy Extreme Car Audio nie miałem pojęcia o tym, jaki samochód będzie do opisania. Na miejscu zbieranie szczątki z ziemi zajęło dobre kilka minut. Szeroki, jak ciężarówka, długi, jak porządny dostawczak, a przy tym nie wyższy niż przeciętny minivan. Biały, z czarnymi szybami i chromowanymi felgami, ma potencjał do wprowadzania własnych porządków na drodze. Gdy Hummer rusza w trasę, wszyscy ustępują mu drogi. Typ samochodu, którego nie można nie zauważyć. W kabinie obłędna konfiguracja przestrzeni, cztery nie za szerokie fotele. Każdy z siedzących ma do dyspozycji swój kawałek podłokietnika wielkiego, jak stół wigilijny w wielopokoleniowej rodzinie. Normalnie w takiej kabinie zmieściłoby się osiem osób, ale przestrzeń dla czterech zajmuje właśnie owy "stolik" pod którym mieści się´ część silnika, skrzynia biegów i układy przeniesienia napędu. W wersji wojskowej wolne miejsce w kokpicie zapewne jest wykorzystywane jako półka na podręczne uzbrojenie, w wersji cywilno-lansownej bez trudu można by urządzić tam np. potężny barek lub wygodne miejsce leżące dla dwojga. Deska rozdzielcza wygląda co najmniej bojowo, z pewnością niewiele różni się o wersji wojskowej. Masa wskaźników, przełączników i kontrolek. Sportowa kierownica Momo wygląda tu, jak z zupełnie innej bajki, ale pozwala kontrolować olbrzyma jednym palcem.
Procedura startu maszyny trwa chwil´, po czym bestia odzywa się pełnią swojej mocy. Sześcioipółlitrowy turbodiesel, absolutny obłęd. 705 niutonometrów przy 1600 obr/min, to wartości czysto ciężarówkowe. Nic dziwnego, wszakże wg danych z tabliczki znamionowej, w pełni załadowany H1 wraz z przyczepa może tworzyć zaprzęg o całkowitej masie 10 ton! Całkiem spory dostawczak, ale przede wszystkim jaki lans... Na bazie tego sprzętu miał zostać zbudowany democar klejący do siebie tłumy widzów na większości imprez motoryzacyjnych w sezonie 2006. Bardzo smakowita koncepcja, zadanie powierzone fachowcom zaowocowało jedynym w swoim rodzaju pojazdem, jakiego krajowa scena tuningowe jeszcze nie znała. Pod kryptonimem "Projekt 6.5L" wrocławski Extreme Car Audio rozpoczął bezprecedensową akcję budowy audiowizualnego widowiska w najpotężniejszym seryjnym aucie osobowym, jaki dotąd jeździł po świecie.
 
Więcej informacji znajdziecie w aktualnym numerze...
Extreme Car Audio, ul. Księgarska 22a, Wrocław, tel. 71 352 79 72 | design & engine interexe 2010